الجمعة، 13 فبراير 2009

باحبك كل يوم أكتر



يا أجمل كلمة في الدنيا
يا ست الكل يا أمي
يا وردة فـ قلب بستاني
يا ساكنة فـ روحي وفـ دمي
أنا من قلبي بادعيلك
في كل دقيقة تتهني


*****
في عز الشمس يا أمي
رموشك ضلة تحميني
ولما البرد يهزمني
في أحضانك تدفيني
ونظرة حب في عنيكي
ولمسة ود تكفيني


****
أنا يا أمي مش ناسي
شديد القلب أو قاسي
صحيح الدنيا وخداني
وشارب مر من كاسي
لكن صورتك ما فارقتني
وحبك عالضفاف راسي


****
ومهما ألف أو أكبر
باحن لقلبك الأخضر
وقد الدنيا أو أكتر
باحبك إنت يا سكر
باحبك كل يوم أكتر

أيمن جمال الدين


هناك 4 تعليقات:

Hanan Elshafey يقول...

انا كمان بحبك يا امي كل يوم اكتر من اللي قبله بجد حلوه اوي يا ابيه ايمن ربنا يخليهالك ويخلي كل الامهات والابهات كمان

غير معرف يقول...

انا بموت في ماما واخواتى الحبوبين يا ايمن بس انا مش حقدر اخلى ماما تقرأها دلوقت لانها لوفعلت لطلبت منى السفر علطول(سورى يا ايمون)

ايمان جمال الدين

غير معرف يقول...

أنا أحبك يا أمي جدا وأرجو لك السلامة دائما..
وشكرا لك يا أبي على هذه الكلمات الرقيقة.
تحياتي..
ريم

احمد الشاعر يقول...

في ظل غياب الصور والتراكيب
وإحتلال الألفاظ التقاليدية أو التقليدية التعريفية

إلا أن إحساس ما قد تملكني
إحساس إحيانا أشعر بفقدانه وأحيانا أخرى أشعر بفقده إليّ

ولك جزيل الشكر